ИСПАНСКИЯТ И ЛОШАТА ДУМА > МЕЧКАТА И ЛОШАТА ДУМА

Чели сте всички приказката за мечката и обидата. Изводът от нея е прост, но изключително ценен – „Тя – лошата рана – заздравява, лошата дума не се забравя“. Рядко се засягам, не виждам смисъл да позволявам на някога да ме наранява, но днес отстъпих от тази моя житейска философия и ми стана наистина кофти.

От около месец, изучавам испански език. Школата, която посещавам, има прекрасни учители и увлекателен начин на преподаване. Групата ми е съставена от готини хора и с едно момче работим trabajar en parejas (заедно по двойки) всеки път.

Винаги съм имал проблем с това да уча текст наизуст. Дори, когато играех театър непрекъснато, без да искам, променях думите. Съответно чуждите езици не са ми силата. Старая се, пиша по пет-шест реда всяка дума, повтарям я, лепя листчета, но нещата не се получават.

Момчето от друга страна усвоява бързо нещата – научава новите думи и глаголи от раз. Аз му се радвам, както и на всички останали в курса. Много често ги поздравявам, а специално на него съм му казвал „Супер! Браво, че учиш така!“ многократно.

Не завиждам на уменията на другите. Както и Наталия Кобилкина казва – всеки има област, в която е добър. И аз някога ще открия моята. 🙂

Днес имахме упражнение за слушане. Условието бе да запишем различни определения за Мадрид. Свършва записът и трябваше по двойки да коментираме записките ни. Той се обръща към мен и казва с досада буквално: „Ти, ВЪОБЩЕ записвал ли си нещо?!“. Супер неприятен, назидателен тон. Като към малоумник.

Не е важно, но все пак – седем неща бях записал и нямах грешки. На следващото упражение имах една грешка, а той две. Това са подробности. Въпросът е, че не бива, когато сте по-добри в нещо, да чувствате превъзходство, надмощие и да унижавате околните. Да, аз може и да изглеждам като тъпанар в неговите очи, но не по мое желание. Уважавайте другите и се старайте да ги разбирате с техните плюсове и минуси, приятели.

Снимка: LiterNet

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*